Loukotě a řemeny® 2025
Automobily a motocykly vyrobené do roku 1918 a mocykly s řemenovým pohonem
Loukotě a řemeny jedenkrát za rok probudí motoristické technické skvosty ze spánku, aby se veřejnosti představily v plné své kráse a předvedly svoji kondici při jízdě.
Máte blízko ke starým věcem? Zajímáte se o technické památky? Voní vám benzín? - Jste na správné adrese!
Je málo příležitostí, kde je možné spatřit tolik strojů, které se po silnicích proháněly už za éry Rakouska-Uherska. Právě tímto obdobím je ohraničen věkový limit automobilů, které se mohou setkání pod názvem Loukotě a řemeny účastnit. Výjimku z tohoto pravidla mají pouze řemenové motocykly. To jsou ty, které mají zadní kolo poháněné zpravidla plochým, nebo článkovým klínovým řemenem. Archaický řemenový převod přináší pro majitele takových motocyklů mnohá úskalí - především v podobě prokluzování zejména za deště. Výkonově (rychlostí) se tak vyrovnají automobilům do roku výroby 1918, i když jejich výroba u některých značek přetrvala až do roku 1928.
Loukotě a řemeny začínají již páteční večerní jízdou, která tentokrát povede uličkami historického centra Hradce Králové. Sedovat bude možné celou předstartovní proceduru - zapalování acetylenových a petrolejových lamp, promazávání nejrůznějších mechanizmů, roztáčení motorů pomocí kliky atp. Vozidla se vydají na svou trasu až po 21:00 za soumraku, aby vytvořila tu pravou a neopakovatelnou atmosféru dávno uplynulých časů, kterou umocní i dobové kostýmy všech účastníků.
V sobotu v 9:00 se opět seřadí všechna vozidla účastníků a budou do 10:00 vystavena. Následně odstartuje sobotní výletní jízda po trase, která bude včas zveřejněna na tomto webu. Přesný časový plán průjezdu jednotlivými místy nelze uvést, protože celý časový plán se operativně přizpůsobuje potřebám strojů i jejich posádek. Občas je nutné něco dolít, někdy zase vypustit... :) Sobotní trasa čítá přibližně 80 km.
V neděli startujeme v 10:00, neboť nás čeká už jen kratší etapa, dlouhá asi 30 km, v jejímž závěru proběhne oficiální zakončení celé akce.
Zájemce o účast se svým strojem, který splňuje podmínku roku výroby do 1918, nebo řemenovým motocyklem, žádáme o předběžnou registraci prostřednictvím níže uvedeného formuláře. Propozice a další podrobné informace budou zájemcům o účast zaslány obratem. Ještě pro upřesnění - účast není možná s replikou, nebo novodobou stavbou či kopií historického stroje.
Přihlášky včetně zvýhodněného ubytování jen do 15. dubna!
Na setkání se těší Michal Geisler a tým pořadatelů Loukotí a řemenů.
Přihlášení účastníci
Jméno a příjmení | Stroj | Rok výroby | Značka | Typ |
---|---|---|---|---|
Věra Geislerová | Automobil | 1910 | Maxwell | Q2 |
Miloš Krištofík | Automobil | 1912 | Renault | CB |
Petr Egidy | Automobil | 1917 | Freze | Racer |
Tomas Kaspar | Automobil | 1914 | Ford | Speedster |
Zdenek Stuna | Automobil | 1908 | BUICK | Model 10 |
Vladimír Kořen | Automobil | 1915 | Overland | Six |
Jiří Chalupa | Automobil | 1906 | Franklin | E 12 HP |
Milan Baše | Automobil | 1911 | FORD | "T" |
Jiří H o ř i c e | Automobil | 1902 | A U T O C A R | Toneau |
Lumír Špringl | Automobil | 1915 | Buick | C-24 |
Pavel Beran ml. | Automobil | 1912 | FORD T | Touring |
Pavel Beran | Automobil | 1912 | Chenard Walcker | Frankrig |
Ludvík Otto | Automobil | 1918 | Cadillac | Serie 57 |
Michal Havránek | Automobil | 1913 | Ford | Model T |
Petr Bašta | Automobil | 1908 | REO | model G |
Jiří Krchňák | Automobil | 1918 | Chevrolet | 490 / F, Superior Roadster |
Jan Egidy | Automobil | 1910 | Renault | AX |
Petr Sedláček | Motocykl | 1925 | NSU | 2PS |
Jiří Kašpar | Automobil | 1916 | Owerland | 75 |